TELEFON DO REDAKCJI: 62 766 07 07
Jutro 13°C
Szukaj w serwisie

Twoje Niebo nad Bieszczadami

Koncert zespołu ,,Twoje Niebo” to jeden z pierwszych akcentów tegorocznej Wakacyjnej Ewangelizacji Bieszczadów ,,Bieszczady dla Jezusa”. Po Mszach Świętych z naukami ewangelizacyjnymi były m. in. rekolekcje dla ewangelizatorów, koncerty, Ewangelizacyjne Rejsy po Zalewie Solińskim, Festyny Rodzinne i w końcu Rajd Ewangelizacyjny na biszczadzkich szlakach. Tych mniej mi znanych od Komańczy do Cisnej i tych bardzo bliskich od Cisnej do Wołosatego. A nad wszystkim czuwały ,,Bieszczadzkie Anioły” i choć wakacje już się skończyły, wspomnienia pozostaną na zawsze.

Od zawsze tam mnie ciągnęło, na bieszczadzkie szlaki na polskim ,,końcu świata”. Od zawsze chciałam tam pojechać i wyjść na połoniny w poszukiwaniu biszczadzkich aniołów, nie tylko tych z piosenek Starego Dobrego Małżeństwa. Podczas swojego pierwszego pobytu tam mieszkałam obok kościoła, a jego bliskość i dyskretna, wyraźna, wręcz oczywista obecność idealnie komponowała się z pięknem Bożego stworzenia nie tylko w szumie strumienia. Kiedy usłyszałam o ,,Bieszczadach dla Jezusa” wiedziałam, że to idealny sposób na wakacje. Każdy, kto chciałby na przykład obejrzeć zdjęcia z Wakacyjnej Ewangelizacji Bieszczadów może zajrzeć na stronę www.bieszczadydlajezusa.pl. Jak to wszystko się zaczęło? - Pomysł WEB zrodził się jeszcze w 1999 roku, w czasie wakacji -  postanowiliśmy z powstałą wówczas Wspólnotą Ewangelizacyjną „Adonai” wyjechać na 10-dniową ewangelizację w góry. Wraz z ks. Januszem Marszałkiem, założycielem i liderem Wspólnoty przez następne dwa lata (2000-2001) prowadziliśmy ewangelizację, wędrując po szlakach górskich: począwszy od Rzepedzi i Komańczy przez Prełuki, Duszatyn, Jeziorka Duszatyńskie, Chryszczatą, po Cisną i Wetlinę. W roku 2001 wędrowaliśmy na pobliskich szlakach wokół Komańczy. Bazą noclegową było pole namiotowe w Prełukach, natomiast prawie każdego dnia wędrowaliśmy po górach - na zwieńczenie każdego dnia przychodziliśmy do oddalonej od Prełuk o 5 km Komańczy, aby w ciszy parafialnego kościoła celebrować Eucharystię, trwać na modlitwie adoracyjnej i przygotowywać się do dalszej posługi. Pod koniec naszego pobytu przeżyliśmy ulewną burzę na polu namiotowym, które musieliśmy w pośpiechu opuścić. Dzięki życzliwości proboszcza parafii Komańcza – śp. Ks. Czesława Deca mogliśmy przenocować na terenie plebanii w Komańczy. Na zakończenie ewangelizacji wspólnota udała się do Zagórza, gdzie nasz zespół „Salvator” poprowadził koncert ewangelizacyjny. W tych latach początków nikt nie dbał za bardzo o gromadzenie wspomnień i świadectw, ani nie przypisywaliśmy temu dziełu szczególnej nazwy, nastąpiło to dopiero w roku 2004 - mówią inicjatorzy i organizatorzy WEB.

W tym roku Festyny Rodzinne, w Lesku i Polańczyku, zostały przygotowane przez wspólnotę Odnowy w Duchu Świętym z Sanoka. W latach ubiegłych uroczystej Mszy św. przewodniczył ks. arcybiskup Józef Michalik, jednak w tym roku zatrzymały go inne uroczystości i Eucharystii sprawować nie mógł. Jednak to, co rzeczywiście w tych dniach było największym przeżyciem, zwłaszcza dla tych, którzy przyjechali po raz pierwszy to ewangelizacja na szlakach. Czasami tłum, a czasami przeszywająca cisza, czasami słońce, a czasami chmury, czasami pewność, a czasami zwątpienie. Dawanie świadectwa tym, którzy przyjechali w Bieszczady zapomnieć o problemach, odnaleźć się, albo zagubić i ukryć przed światem. Właśnie w drodze, na szlaku można poznać wspaniałych ludzi, odnaleźć sens życia, odnaleźć Boga. Jeszcze bardziej ciągnie mnie w Bieszczady po lekturze ,,Beskidzkich rekolekcji” czyli dziejów przyjaźni Karola Wojtyły z rodziną Półtawskich. Bo choć nasz Papież kochał także włoskie góry, które zdaniem wielu osób biją na głowę polskie pagórki, to zawsze zaznaczał, że te nasze tatrzańskie hale i bieszczadzkie połoniny będą zawsze jedyne, wyjątkowe, niepowtarzalne i jemu najbliższe.