TELEFON DO REDAKCJI: 62 766 07 07
Szukaj w serwisie

Motocyklami do Rzymu i Asyżu

06.07.11

Grupa motocyklowa Webchapter pod przewodnictwem ks. kanonika Sławomira Nowaka, kustosza sanktuarium Matki Boskiej Skalmierzyckiej 20 maja rozpoczęła pielgrzymkę motocyklową do św. Franciszka oraz do grobu bł. Jana Pawła II. Pierwszym miejscem spotkania całej grupy był nocleg w Flintsbach w Niemczech. W sobotę grupa 14 motocyklistów udała się w drogę do Asyżu. Wieczorem dotarliśmy na miejsce noclegu (Willa Tecla), gdzie oczekiwał na nas przyjaciel jednego z motocyklistów – diakon Jarek, aby pokazać nam Asyż nocą. W niedzielę uczestniczyliśmy w Mszy św. celebrowanej przez ks. Sławka, włoskiego księdza proboszcza i diakona Jarka w Sygillo. Potem udaliśmy się w gościnę do diakona i jego rodziny. Syci i wypoczęci zwiedzaliśmy okolice prowincji Umbrii. Atrakcją wieczoru była degustacja najlepszych włoskich lodów. W poniedziałek niecodziennym wydarzeniem była Msza św. przy grobie św. Franciszka. Jako nieliczni mieliśmy okazję modlić się w podziemiach bazyliki. Dzień upłynął na zwiedzaniu Asyżu, miejsc bliskich św. Franciszkowi i św. Klarze, skąd wyruszyliśmy do Rzymu. Nocleg mieliśmy u sióstr zakonnych w Polskim Domu Pielgrzyma. We wtorek od rana rozpoczęliśmy zwiedzanie zabytków Rzymu. Pani przewodnik wraz z diakonem Jarkiem przekazali nam wiele cennych informacji podczas zwiedzania Muzeum Watykańskiego z przepiękną Kaplicą Sykstyńską oraz całym bogactwem malarstwa, rzeźby i sztuki sakralnej. Kolejnym naszym celem były trzy Bazyliki Większe: św. Pawła za Murami, Jana na Lateranie i Bazylika Di Santa Maria Maggiore, w której ksiądz Sławek z diakonem odprawili Mszę św. w intencji nas i naszych rodzin. Zwiedzaliśmy też: Coloseum, Ołtarz Ojczyzny, Forum Romanum, Zamek Anioła, Łuk Konstantyna, by na chwilę zadumać się w modlitwie na świętych schodach, po których stąpały stopy Chrystusa. Środa to dzień audiencji u Benedykta XVI na Placu św. Piotra w Watykanie oraz dalsze odkrywanie zabytków Wiecznego Miasta. Pogoda sprzyjała, by odpocząć przy urokliwych fontannach na Placu Navana oraz słynnej di Trevi i jeszcze wspólna fotografia na schodach hiszpańskich. W czwartek udaliśmy się nad Adriatyk do miejscowości Civitanova. Zaprzyjaźnieni włoscy motocykliści z klubu HD Chapter Italia pokazali nam uroki swojej okolicy. Po degustacji włoskiej kuchni pojechaliśmy pokłonić się do Santa Cassa w Loreto, w którym wg legendy znajduje się domek Maryi z Nazaretu. Za murami świątyni wznosi się cmentarz, na którym spoczywają polscy żołnierze polegli w czasie  II  wojny światowej. Ukoronowaniem dnia była uroczysta kolacja – niespodzianka zorganizowana przez założyciela klubu Webchapter Polska – Krzysztofa Męskiego. Ostatnie dwa dni to trudy podróży powrotnej, Przełęcz Brennera okazała się deszczową próbą wytrzymałości i hartu dla motocyklistów. Szczęśliwi i pełni wrażeń 28 maja dotarliśmy do swoich domów. Silniejsi mocą bł. Jana Pawła II powróciliśmy do codziennych obowiązków. Dziękujemy za opiekę duchową ks. Sławkowi oraz nowemu przyjacielowi motocyklistów – diakonowi Jarkowi.